ANVÄNDARVILLKOR
Läs våra användarvillkor innan du bokar våra tjänster.
Utförande
Arbeten utförs endast inom Stockholm läne. Vi förbehåller oss rätten att avboka beställningar utanför ovanstående område, eventuell erlagd betalning kommer i sådan fall återgå till beställaren, minus administrativt avdrag på upp till 10% av priset till följd av felaktig beställning.
Priset
Priset som presenteras i samband med beställning är ett pris som avser det antal arbetstimmar som kunden har valt att boka för uppdraget, priset förblir dock detsamma oavsett om den faktiska arbetstiden för färdigställande av uppdraget visar sig bli kortare än den bokade tiden. Skulle det visa sig att den bokade tiden inte räcker till för att färdigställa uppdraget så ska kunden och arbetsledaren överenskomma om tilläggsarbete; extra arbetstimmar debiteras då enligt ordinarie taxa för respektive tjänst men påverkar inte det tidigare kampanjpriset för redan bokade arbetstimmar. Städmaterial ingår inte i priset. Kunden måste stå själv för detta och ha egna städmaterial på plats (gäller ej flyttstädning och storstädning).
Betalning
Betalning sker i efterskott mot faktura (10 dagar netto). Vid bokning av flera uppdrag samtidigt sker fakturering månadsvis i efterskott.
ROT/RUT
För smidig ROT/RUT hantering vänligen kontrollera följande:
1. Personen som beställer tjänsten (kunden) är folkbokförd på den adress där arbete skall utföras eller äger den bostaden.
2. Kunden har utrymme för skattereduktion (ROT/RUT-avdrag kvar att utnyttja under året),
3. Betalning bör göras från ett konto/bankkort/mobil som tillhör samma person vars namn står på fakturan, det vill säga från kundens egna bankkonto eller dylikt. Vi förbehåller oss rätten att debitera hela fakturabeloppet, uppräknat med ROT/RUT-avdraget, om Skatteverket avslår begäran om skattereduktion för kunden.
Garantier och reklamation
Vi genomför alltid kvalitetskontroll innan vi tar ut någon betalning. Enligt gällande konsumentskyddslagstiftning har kunden rätt till reklamation. Visar det sig om det arbete som utfördes inte skulle vara fullt tillfredsställande kommer vi ta på oss ansvaret för att avhjälpa bristerna kostnadsfritt eller utföra tjänsten på nytt i enlighet med Konsumenttjänstlagens bestämmelser. Kostnadsfritt avhjälpande gäller endast vid skriftligt klagomål med bifogade bilder och ska framföras samma dag då arbetet utfördes.
Avbokningsregler
Vid avbokning mindre än 24 timmar före avtalad arbetsstart ska beställaren ersätta säljaren med 50% av normalpriset för beställt arbete. Vid avbokning av specialerbjudanden, beställningar gjorda genom återförsäljare eller andra beställningar där särskilda villkor har ställts upp gäller, utöver vad som framgår härav, de avbokningsregler och övriga villkor som har meddelats kunden i samband med beställningen.
Personuppgifter
Säljaren behandlar all information om kunder, d.v.s. personnamn, e-post och övriga uppgifter, med datastöd. Behandlingen av dessa uppgifter sker dels för administration av kundförhållandet och dels för marknadsföring av våra tjänster. Marknadsföringen sker via våra nyhetsbrev.
Nyhetsbrev
Vi kommer att skicka nyhetsbrev till beställarens e-postadress, nyhetsbreven presenterar våra nya erbjudanden och tjänster. Ni kan alltid välja att stoppa det genom att klicka på länken ”avbeställa nyhetsbrev” som finns i mejlet.